Stå upp om du kan

Tjoflöjt Spårvagn!

Nu vart det längesedan jag uppdaterade här.
Har liksom varken haft tid, ork eller lust. Men jag ska försöka skärpa mig.

Idag har jag varit i Göteborg med mina kära vänner Malin, Cissi, Viktor, Daniel, Madde och Erik! Vi har spelat Laserdome (vilket gick galet mycket bättre än det brukar göra och var svinkul) och gått runt och småhandlat! Jag lyckades införskaffa en klänning och ett par långa shorts för totalt 150 kr och är nöjd. Tänkte att ni skulle få se bilder på dessa så fort jag lyckats skaffa några bra! 
Jag har också lyckats göra min önskelista minst 3 gånger så lång som den borde vara.

Här är den föresten, för den intresserade:

Spotify Premium ett år eller så...
En bokbeställning från Adlibris
Mickar, mickstativ, övrigt bös
Ukulele
Genomskilnligt nagellack för att få mina naglar att överleva mitt gitarr-spelande.
Pussel - Mona Lisa
Gryffindor/Ravenclaw-halsduk

Angående halsduken har jag ännu inte lyckats bestämma mig. Funderar fortfarande på vart jag hade passat bäst. Önskar att jag hade en sorterings-hatt....
Önskelista:
Spotify Premium - ett år.
En bokbeställning från Adlibris
Mickar, mickstativ, övrigt bös
Ukulele!
Genomskilnligt nagellack
Pussel Mona Lisa
Gryffindor/Ravenclaw-halsduk

Och Jo, jag fyller faktiskt år snart. Den 15 November. Bara att komma ihåg. 
:)


1gånger2gånger3gånger4 // Elin

Is this the whole picture?

Hejsan hoppsan lillebror!

Idag känner jag mig lite mera uppåt.
Inte för att någon har botat mig från mina krämpor utan mest för att jag har accepterat att de finns där.
Igår åkte jag in till akuten med illamående och tryck över bröstet. Det mest intressanta som hände var att jag fick ta ett EKG-prov för första gången i mitt liv. Ingenting hittades utan de rekomenderade vårdcentralen. Nu har jag varit där och tagit prover för ämnesomsättning, b12 och halsfluss. Jag har i alla fall inte halsfluss, vilket känns bra (då jag slipper utsätta mig själv för med antibiotika än nödvändigt) och de andra svaren får jag på måndag. 

Det finns liksom inte mycket mer jag kan göra än att försöka lära mig att leva med det hela, i alla fall tillfälligt. 
Jag måste erkänna att det är svårt att få saker att gå runt när man inte kan koncentrera sig ordentligt. 
Detta är andra dagen jag är hemma från skolan och jag misstänker att jag missar en del. Men det är det inte heller mycket att göra åt. Jag ska försöka bege mig iväg dit imorgon och på fredag för att få det sista gjort innan lovet och sedan gäller total avslappning.

Det känns som om att det den här gången är mer på riktigt. Det är ingen liten förkylning som går över utan det är någonting jag måste ta på allvar. Det känns som om allting kommer att bli annorlunda nu...

And I'm here to stay

// Elin

I'm an Alien

Woho!

Psykologi-arbetet är snart klart och sedan ska jag bara lära mig drygt 4 sidor om historisk kultur!
Borde egentligen vara glad. Det är jag inte.
Varför är det ALLTID så att det är en enda, ynklig människa som ska få förstöra allt?
Och varför ska jag ALLTID må dåligt pågrund av denna människa?
Det är sannerligen inte rättvist.

Idag är jag hemma, på grund av illamående och ont överallt. På grund av "stress". Jo visst, säkert.
Jag tänker inte tro på det ett endaste dugg. Jag vet att jag kan må bra med den livssituation jag har nu.
Men jag kan inte må bra med idioti överallt. Det funkar inte.

Jag saknar att vara liten utan bekymmer och krämpor...

Jag har i alla fall lyckats svälja en tablett idag, vilket jag bara klarat ungefär två gånger tidigare i mitt liv, så jag tänker vara stolt. Jag har också tagit en promenad i höstmysvädret. Faktiskt ganska avkopplande.

Nu ska jag lyssna på bra musik, få färdigt allt som ska vara färdigt och fortsätta njuta av livet.


// Misery business och en Elin

Now like Then

Har inte skrivit något ordentligt inlägg på väldigt länge och jag får väl vara ärlig och säga att jag skäms en aning. Inte för att det e så många som bryr sig, men det gör jag!

För tillfället håller jag på med ett psykologi-arbete som går ut på att jag ska analysera (förstås..) om hur jag blivit den jag är idag och sedan utgå ifrån teorier som ska visa på vem jag kommer bli i framtiden. Tack gode Gud för att det finns mammor här i världen. Utan min egen mamma hade det verkligen inte gått, men nu börjar det äntligen komma någon vart! 

Förövrigt har denna veckan inehållit mycket musik! I torsdags hade vi lunchkonsert med Brittiskt 60-talstema, vilket gick över förväntan, och igår hade jag och Anna spelning i Sävedalen. Ansgarskyrkan hade musik-café och vi lyckades bli inbjudna till att spela några låtar där. Vi trodde att det var massor av folk som skulle spela, men det visade sig inte stämma speciellt bra. Det var jag och Anna och ett band som heter Alibi Tom. Som turnerar i Tyskland typ. Detta var en av orsakerna till att veckan bestod av så mycket musik. Vi var ju tvugna att försöka att i alla fall låta hyfsat bra. Jag tror att vi lyckades. Det var i alla fall roligt!

Nu ska jag snart återgå till min lördags-kväll. Jag ska bland annat äta kina-mat, läsa bibel och fixa med ett bildspel i InDesign som vi ska ha till Öppet hus! Blir nog bra tillslut :)

Just like the Icon // Elin



Bring it on

Today is your day so come on and Bring it on!
Har idag haft en väldigt bra dag. Med Kersti, Rebecka, Olle och en hel hög med herpetologer..! 
Drömmen om att ha en orm som sällskap hemma lever vidare, men min käre far delar inte detta :(

Reptilmässan


Så fruktansvärt fin att det nästan gör ont i mig att jag inte fick ta med honom hem...

(da-da-da-DAM! Första bilden. Ska fira jubileum med tårta imorgon.)

Efter reptilmässan blev det i alla fall en snurr-tur i Kungälv med ovanstående och sedan ovanligt god pizza!
Kersti, Rebecka och Elin skulle också hem till oss men det blev oss till hem istället. Film och popcorn for the win :)

Pågrund av detta blir det inget långt inlägg, återkommer så fort jag har något att skriva och tid att skriva det!

A man's got to do what a man's got to do och godnatt

// Elin

Där är ekot

Klockan är sju. (Här är ekot) Det enda man ser av solen är en smal strimma långt borta bland molnen. Det verkar som om det är höst.
Framför mig, bakom mig, över mig, under mig, runt omkring... saker att göra, mestadels skolarbete. Japp, det är utan tvekan höst. 
Men jag trivs egentligen ganska bra! Allt är så väldigt mysigt på något vis :) 
Känslan att få krypa ihop vid sitt skrivbord med musik, en skrivbordslampa och högar av rutiner. Det är egentligen en upplevelse. En väldigt underskattad sådan, förvisso. Men jag gillar det. I alla fall litegrann. 

Snart ska Elin iväg och bugga! Har missat två gånger nu så det ska bli spännande att se hur långt efter jag ligger och vad som ändå sitter hyfsat..! Ändå väldigt roligt :)

Innan jag beger mig iväg ska jag länka en bra låt:
http://www.youtube.com/watch?v=cpvdfiQBHvQ&feature=related

Och sedan ska ni få hela min lista med kurser, bara för att det är så roligt.

Svenska B
Matte B
Engelska B
Psykologi A
Franska 3
Kulturhistoria 
Sång A
Gitarr A
Ensemble A
Idrott A
Gehörs och musiklära A
Körsång B

Börjar sannerligen kännas i min arma hjärna att jag läser 12 kurser.
När terminen är slut ska ni självfallet få de nya kurserna, don't worry! :)

Nu börjar jag nästan få bråttom igen, måste ha mat! 

Runnin' in circles, getting nowhere? //Elin

P.S. NEJ klockan är inte sju längre. och JA jag glömde publicera mitt inlägg. Sluta titta anklagande på mig. D.S.

Tillägg: Buggen var rolig, gick bra och jag är glad. Over.





Untitled

DÄR hade vi lite struktur på livet igen!
4/6 prov avklarade - Kulturhistoria, Svenska, Matte och Psykologi.
Psykologiprovet har varit vida beryktat i skolan den senaste veckan så att jag var inte förvånad när jag fick det. Anledningen till ryktesspridningen? Det handlade enbart och smurfar. Very interesting. :)
De två jag har nästa vecka är Franska och Engelska. Lär hålla mig sysselsatt så det behöver jag inte oroa mig över ^^

Förövrigt har jag idag äntligen en åsikt om någonting vettigt!
Det borde vara förbjudet att visa godisreklam på vardagar. Verkligen ingen bra idé.
Är det en hemlig konspiration för att få folk att bli så tjocka som möjligt? 
Just det, regeringen. Det tänkte ni inte på. Men ni har väl fullt upp med att diskutera nobelpris och kyrkor.

På tal om kyrkor, ta er en titt på detta och börja hata folk:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13715961.ab

Jag orkar inte ens kommentera det. Enbart sorgligt. Nattklubb..? Hemska tanke!

Nu ska jag skriva klart packlista, duscha och sova. Imorgon bär det av till Norge och min käre mormor! :)

Say a promise that you'll never leave me homeless

//Elin

It's only life

Har för tillfället Dagottos kloka ord på hjärnan

"Detta vart en 'utten dag"

Vadå åka hem? Det var ju inte meningen... Vad är det jag återvänt till egentligen?
Två underbara, antika prov imorgon. Två underbara matematiska och psykologiska prov på torsdag. Verkligheten.
Allt hade stannat upp, på ett bra sätt. Nu har jag kört fast på ett äckligt och jobbigt sätt.
Alla min framtidsdrömmar som jag funderade på i poolen med en kall Fanta i stekande sol. All livsenergi jag fick av att springa omkring i bergen och leta onödiga prylar. All frihet jag fick uppleva och all glädje i människors ögon. 
Det är ingenting som finns här. 
Det jag vill göra i livet känns så fruktansvärt avlägset plötsligt. Hur kan det vara så när det för inte alls längesedan kändes som om det vandrade brevid mig och höll mig i handen? Nu känns det som om jag brutit benet och haltande försöker hinna ikapp. 

Så det kan va. 
Hoppas på att det blir nåe bra av allting tillslut!

Kanske ska förklara min rubrik också när jag ändå håller på. 
Kate Voegele sjöng en gång i tiden:

"Don't look away, don't run away, baby, It's only life.
Don't loose your faith, don't run away, baby, It's only life"


Det är så fruktansvärt fint så ni är inte ens i närheten av att förstå.
Och det har hjälpt mig mycket i mitt liv. Så ta in detta, gott folk. It's only life, så ni kan lika gärna leva det ordentligt.

Btw. så har jag äntligen lyckats med något fantastiskt i mitt liv! 
Jag har vunnit på melodikrysset! 
DET ni, är en bedrift :) 

Tryin' to keep lookin' forward och en ändå egentligen ganska lycklig // Elin

RSS 2.0