Is this the whole picture?

Hejsan hoppsan lillebror!

Idag känner jag mig lite mera uppåt.
Inte för att någon har botat mig från mina krämpor utan mest för att jag har accepterat att de finns där.
Igår åkte jag in till akuten med illamående och tryck över bröstet. Det mest intressanta som hände var att jag fick ta ett EKG-prov för första gången i mitt liv. Ingenting hittades utan de rekomenderade vårdcentralen. Nu har jag varit där och tagit prover för ämnesomsättning, b12 och halsfluss. Jag har i alla fall inte halsfluss, vilket känns bra (då jag slipper utsätta mig själv för med antibiotika än nödvändigt) och de andra svaren får jag på måndag. 

Det finns liksom inte mycket mer jag kan göra än att försöka lära mig att leva med det hela, i alla fall tillfälligt. 
Jag måste erkänna att det är svårt att få saker att gå runt när man inte kan koncentrera sig ordentligt. 
Detta är andra dagen jag är hemma från skolan och jag misstänker att jag missar en del. Men det är det inte heller mycket att göra åt. Jag ska försöka bege mig iväg dit imorgon och på fredag för att få det sista gjort innan lovet och sedan gäller total avslappning.

Det känns som om att det den här gången är mer på riktigt. Det är ingen liten förkylning som går över utan det är någonting jag måste ta på allvar. Det känns som om allting kommer att bli annorlunda nu...

And I'm here to stay

// Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0