Är snobb = Brittisk?

Inte nödvändigtvis, men man kan ju inte undvika alla dessa nedrans fördomar. Så nu sitter jag här och övar mig på att prata engelska på ett riktigt brittiskt vis och av någon anledning låter det bara mer och mer snobbigt. Men det är faktiskt roligt! Lite. Typ. 
Av någon anledning önskar jag att det var för två veckor sedan. Visst, det var förfärligt mycket att göra men nu när jag ser tillbaka var det som att leva i en awesome dröm typ. Snart, eller nu kanske, är inget som förut. Så är det alltid. Jag saknar känslan att vara totalt ostoppbar. Fast det handlar förstås om inställning. TRO på att du är ostoppbar så är du väl det också. Så det tänker jag tro på och jag vägrar besegras av mig själv, ty så är inte Elinar uppfostrade.

Just nu skulle jag verkligen vilja cykla till havet och bada. Bara för att bevisa att jag verkligen är ostoppbar. Dock har jag inte styrka nog är jag rädd. Det lät inte speciellt ostoppbart... Jag tror att jag precis misslyckades. Men jag betraktar mig själv som glad i alla fall! 
________________
Nu kommer kvällens extratanke:
Teacher: Can you see God?
Class: No.
Teacher: Can you touch God?
Class: No.
Teacher: Then there isn't a God!
Student: Sir, can you see your brain?
Teacher: No.
Student: Can you touch your brain?
Teacher: No.
Student: Oh ok! So you have no brain?


Bedrövligt

Jo, för tillfället ser här bedrövligt ut och egentligen tänkte jag inte börja skriva förens här blitt lite ordning på torpet men så blev det så och inte så i alla fall.
Jag, självaste jag, har alltså startat en blogg. Vad hände där egentligen?!
Det var så att jag kom fram till att allt jag ville få skrivet fick inte plats på facebook och hade jag skrivit så mycket som jag hade velat hade det stört den allmäna frid som råder över facebooks annars så tysta hörn.
Det här är alltså ett ställe för människor som vill höra fler Elin-tankar och Elin-åsikter (som väldigt sällan är helt permanenta men kan vara ack så intressanta när de är på det humöret).
Hur många här blir som orkar stanna, ens börja stanna eller sluta avsluta vet jag inte men jag tänker skriva i alla fall. Så det så. :)

Vad det blir mer än Elin-tankar, det vet jag inte än. Kör på att detta blir något åt det spontana hållet.
Trevlig vistelse, eller nått ditåt! :)

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0