Awakening

Äventyret har börjat.
Jag har inte tidigare insett vilket stort äventyr jag har gett mig in på.
Denna veckan har Jesus verkligen fått ta plats i mitt liv. 
I skolan, i mina uppgifter, i kyrkan, hos mina vänner, överallts liksom.

Jag och Matilda ska inom 1-2 veckor ha en kristen skolgrupp uppstartad.
Möte på tisdag och organisations-skolfoto på torsdag. Awesome!
Det är väldigt roligt att få organisera ett projekt som kan komma att betyda så mycket.
Tänk att få vara delaktig i att göra Jesus känd på skolan, att få be för skolan gemensamt och få se hur Jesus verkar på skolan, i våra och de andra elevernas hjärtan.

Jag har även alldeles nyss färdigställt ett tal till Engelska C som handlar om Jesus som meningen med livet.
Folk kommer antagligen tro att jag har problem och är psykiskt sjuk men förhoppningsvis är det i alla fall någon som tar till sig det på riktigt. Det hade varit så fräckt om det kunde göra det. Jag ser absolut fram emot det och tänker tala med glädje oavsett hur det går.

Tidigare under helgen befann jag mig i Ulricehamn. Vi var där från fredag kl 19 till lördag klockan 06. Två timmars sömn sammanlagt, men oj vad roligt det var!
Direkt från Ulricehamn åkte vi till Solberga för att ha det första mötet med 98ornas konfirmandgrupp. Massor med fina människor, tror detta kan bli något riktigt bra! Ska bege oss till Stockholm några dagar på höstlovet och hjälpa till med välgörenhet där, kommer bli fett najs och det gör mig mycket pepp!

Det ovanstående är typ de ljuspunkter jag har mitt i all skola...!
2 datorer har lyckats krascha för mig och vi har massa mycket skolarbete, framförallt till nästa vecka. 
____________________________________________________
 
Måndag: Lång förberedelse inför Arbetsmiljö grupparbete på morgonen. Genomgång inför Samhällsprov. Sång/Piano-läxor. Tal och 100 glosor i Engelska C.

Torsdag: Redovisning i Arbetsmiljö och säkerhet.

Fredag: Samhällsprov.
____________________________________________________


Jag är väl medveten om att mitt schema inte är vidare intressant. Mest för min egen skull. 
 
Nu ska jag dra och göra något vettigt. Typ sova lite längre än två timmar.
 

Awake my soul // Elin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0