If you take that first step

Into the unknown....

Så är det verkligen.
Det känns som om det är så otroligt mycket nytt som väntar runt hörnet i mitt så kallade liv. 
Jag är inte helt 100 på att jag gillar det. (Bli 100 med 118 100 var det någon som sa.. fast nä).

Har så många olika funderingar på vad jag vill göra. Vad jag än gör är det alltid någon som blir missnöjd. Lyckligtvis har jag en Jesus som går med mig, oavsett vad det blir (hoppas jag). 
Bibelskola är ett alternativ. Kantorsutbildning ett annat. Jag har funderat på att läsa något avancerat typ i Lund bara för att skapa mig någon form av framtid. Volontärår låter mer... roligt och givande. Musikhögskola är väl det jag "borde" satsa på. 
Jag är liksom fast. Borde jobb kanske prioriteras mer? Men tänk om jorden faktiskt går under inom en snar framtid utan att jag hunnit uträtta någonting vettigt alls? Då är ju hela mitt liv bortkastat på det som folk kallar för "framtidsplaner".

Världen är sannerligen elak. Ändå spenderar jag så mycket tid åt att oroa mig för den. Den dränker sig själv. 
Idag var jag ute och samlade burkar och skräp i dikena i vårt område. Det är så otroligt äckligt men det är äckligare att låta det ligga. Jag har även tjatat på min familj om ekologi. Ni vet, källsortering och ekologiska produkter. 
Det möts av både förståelse och aggro. 

Sist jag var på second hand köpte jag en näst intill gigantisk hög med böcker om teologi och klimatpåverkan. Mycket intressant kombination. Det är faktiskt nästan inte klokt hur mycket intressant man kan få tag på..! 

Så är det bara det där med att jag ska hinna läsa och ta till mig allt. Men det ordnar sig nog. Kanske. 

Ursäkta att det har vart så fruktansvärt dåligt med inlägg men jag har helt enkelt inte haft tid eller ork nog. Snart börjar skolan så då ska det bli ordning på grejerna! Kanske. Jag har faktiskt ingen aning om hur trean kommer bli. Jag har heller ingen aning om hur vida jag borde se fram emot det eller inte. Speciellt inte nu. 


...You know that he won't let you go. // Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0