I'ts over

and so it seems.


Ser på OS-avslutning. IT'S SO SAD!
Usch.
Det är som ett avslut på detta sommarlovet.
Som ett avslut på något väldigt bra och början på något väldigt okänt. 
Stackars mig. 

Måste nämna att avslutnings-ceremonin förövrigt är underbart bra. Kärlek. 

Tänkte att jag skulle tipsa min enorma läsar-skara (ehe..) om att börja spela WeTopia.
Hade ingen aning om hur mycket de faktiskt hade gjort MEN govänner (och detta är stort), första månaden som WeTopia var aktivt lyckades de skicka iväg 200 000 "hot meals" och 130 000 liter vatten.
Förstår ni innerbörden av detta? 
Så stört mycket hjälp till världen enbart genom att folk hänger på facebook och spelar spel GRATIS. 
Det är helt sjukt.
Sååå jag vill uppmuntra er. Ska ni ändå lägga tid på facebook så blanda in något bra i det hela.
Make me proud. 

Tänkte slänga in en klok tanke jag uppenbarligen tänkt en gång i tiden. 
Hittade ett gamalt dokument med en bibel-tolkning nyligen. Läs och njut:

 

Det står i Galatierbrevet om hur vi är friköpta från lagen genom Kristus och får leva i frihet. Det står sedan i Efesierbrevet att "Sådana var vi alla en gång, vi följde våra mänskliga begär och handlade som kroppen och våra egna tankar ville. Men Gud som är rik på barmhärtighet har älskat oss med så stor kärlek att fast vi var döda genom våra överträdelser har han gjort oss levande tillsammans med Kristus - av nåd är vi frälsta - och uppväckt oss med honom och gett oss en plats i himlen genom Jesus Kristus.”

Man skulle kunna se det som så, att om Gud har ett stort matsalsbord med massa stolar runtomkring så har Jesus handmålat våra namn på varsin stol och lite mysigt nynnat på "Don't worry, be happy" samtidigt.


Amen. 

God bless // Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0