Äntligen på väg

Är en glad flicka!
Helgen har hitills varit fantastisk och det är fortfarande en dag kvar! Bättre blir det inte.

Igår var jag på det bästa stället en människa kan vara på. Håkan-konsert. Tio meter från scen. Precis sådär lagom så att man kan sjunga, dansa och bara leva utan att bli nerknödd, men också utan att vara för långt bort! Perfekt.
Håkan var underbar, som vanligt. Han utstrålar en sådan otrolig känsla när han sjunger som gör att man verkligen kan känna igen sig i texterna. Man känner det ända från hjärtat och ut. Och att då få leva ut dessa känslor på en live-konsert är helt fantastisk. Man är lyckligt leende genom hela konserten. Så mycket känslor på en gång. Bara galet.

Tro. Hopp. Kärlek... Glädje.

Efter konserten begav jag mig till Spug och träffade en hel hög med underbara människor. Det var roligt men jag var så trött att jag drog mig hemåt rätt snabbt, grejade lite med facebook och mail, läste bibeln och sen somnade jag som en stock med en litet leende på läpparna. Fantastisk känsla! 

Idag tog jag sovmorgon till 10 och myste hela morgonen med frukost och melodikryss. Sedan knackade det på dörren och där, på min trapp, stod en Rebecka! Vi begav oss till Ytterby där vi gångade oss fram en stund innan vi anlände till Yttern för att se på Kersti i Kode-Ytterby matchen. Ytterby vann 4-0. Kersti var glad men trött!

Grön Express mot Göteborg nästa! Där blev det att äta (otroligt bra grej, rekomenderas varmt!) och att gå till Din Bok och hänga tills vi skulle hem igen (Också varmt rekomenderat)! Tanken var att vi skulle till second hand också men vi kom dit tio över fyra. Det stängde fyra. Jag muttrade lite, det gjorde jag faktisk... Men man kan inte lyckas alltid! 

Nu sitter jag vid ett köksbord och lyssnar på mix megapol och ljudet av en vattenkokare. Trivs bra! 
Ser fram emot en härlig (dock regnig..) morgondag på liseberg med familjen, Kersti och en Irene-kompis!

--
Så säg som det är
för den här gången
krävs det mer
innan jag öppnar armarna
förlorar mig
och känslorna faller fritt
på midnattsgatorna
för vem skulle bry sig
om våra hjärtan blev förstörda?
Men allt det här vänder sig
in i mig
--

Jag önskar eder en särdeles trevlig kväll // Elin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0