Emotväntningar och Förväntningar

Ikväll var det sannerligen mycket musik på tv.
I Moraeus-programet sjöng en pojke om att han är:

"Instabil som nitroglycerin"

Det är inte en sådan textrad man aldrig hört förut men jag känner onekligen igen mig.

I true talent gällde det bra röster och...  folk som ger upp sitt liv, dvs musiken, om de inte går vidare.
Tjejen som vart med i idol sa det att hon skulle ge upp musiken om det inte gick vägen den här gången.
Det låter idiotiskt. Men det är det inte. De orden ligger så djupt. 
Hon sa "Om jag blir krossad av musiken en gång till är det inte värt det". 
Jag känner igen mig i det också. 
Det gäller inte alltid musiken. Det kan vara både små och stora saker, men det stämmer in i alla fall. 
Jag ogillar mig själv en aning för att jag så sällan relaterar till sådana saker. Det första jag tänkte var "Vad i hela världen snackar du om, din tölp?!" Men så fick jag en aha-upplevelse och kände att just det... 

Det är inte alltid man orkar bli krossad av saker om och om igen. Jag tyckte att det var starkt gjort att komma tillbaka. Jag hade också velat hitta tillbaka någonstans men jag är inte riktigt säker på vad det innebär. 

Nu ska jag i alla fall få mig lite sömn innan en ny, alldeles för hurtig skolvecka börjar. 
Ser väldigt mycket fram emot fredag. Håkan på liseberg. Lär bli både oslagbart och underbart...
Jag är ganska säker på att jag inte kommer kunna beskriva känslan på ett speciellt övertygande sätt, men det märker vi i lördagens inlägg. Gångra det jag skriver då med 1000 så lär det bli korrekt. Fast jag ska kanske inte säga för mycket i förväg.

Godnatt i alla fall // Elin.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0