MusikMystik

Det är både synd och tur att man inte kan skriva ner instrumentell musik i ord. 
Tur för att det hade varit tråkigt annars. 
Synd för att man inte kan citera melodiska känslor.
Håkan Hellström har väldigt bra texter att citera, till exempel:

Egentligen är du inte kär i mig 
Och egentligen 
är det okej med mig 
För jag blir aldrig kär i nån 
Sånt där är slöseri med tid... 
Men då slösar vi bort våra liv 

Just den versen är helt fantastiskt bra. 
Men lyssnar man på instumentell musik känner man precis vad det betyder men man kan aldrig återspegla det på något bra sätt. Det stör mig en smula för tillfället, då jag hade velat citera ett piano-stycke. 
Jag skulle förstås kunna skriva "GAH DEN LÅTEN ÄR SÅ BRA!" men det säger så lite. 
Jag skulle också kunna länka låten, som jag gjorde i det förra inlägget, men det är heller inte samma grej.
Titlarna på låtarna säger ganska mycket, men inte allt. Allt detta gör det hela en aning dolt, vilket är fräckt men ibland en aning surt. 

Nu ska jag spela mer piano.
Då kanske jag kan uttrycka mina tankar för huset i alla fall. 
Försummat skolarbete får vänta tills ikväll.

over and out // Elin.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0