Hemma bra och hemma bäst

Nyss hemkommen från mitt andra (tredje?) hem, Solberga församlingshem! 
Ska skriva en lista för att förtydliga det hela:

Första: Pappa
Andra: Mamma
Tredje: Församlingshemmet
Fjärde: Skolan

Församlingshemmet är verkligen ett ställe där man kan slappna av och vara sig själv, där alla känner vem man är, både bra och dåliga sidor. Där trivs jag nog absolut bäst förutom här hemma :)
Just idag har jag spelat orgel och vart på kören. Det var mycket övning inför Stockholms-resan, det ska bli helt underbart! Känslan av att sjunga stämmor med kören är obeskrivlig, en sådan harmoni! Min favorit-utdrag idag var utan tvekan när man i fyra stämmor sjunger ut "Var glada i Gud alltid!" För så är det verkligen. Oavsett vad som händer kan man alltid vända sig till honom.
Just det! Nämnde jag att jag är kristen? Det är jag. Det är också en sån där grej jag kommer diskutera i ett längre inlägg någon gång i framtiden. Ska försöka göra det på ett bra sätt så att ni förstår ungefär hur jag tänker. Jag tror att det är vikitgt. 

Idag blir det inte något långt inlägg, måste duscha och överleva resten av kvällen.
Någon som vet varför? Inte jag heller.

Godnatt // Elin






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0