Helgtanke

Dessa ständiga klagomål hit och dit.
Det gör ont i hjärtegropen när man hör uppstressade pikar från människor utan frid.
Vad är ett världsligt problem som oinställd disk i oändligheten? Vad är en glömd sked? Vad är en för tillfället undanlagd bok? Varför stör det den oinsiktsfulle så fruktansvärt?
En annan vanlig pik i världen är "Alltså, varför pluggar du hela tiden - det är så tråkigt!"
Du förstår, det är ju så att jag tycker att det är så fruktansvärt roligt att plugga hela tiden!! 
Nej, inte riktigt. Men jag tycker det är roligt att ha någon form av framtid att falla tillbaka till (Det där var väldigt filosofiskt. Ta det inte för hårt). Att veta att man inte är utslängd i en knasig värld utan en överlevnadsplan. Drömmar är bra. Överlevnadsplan är bättre. 

En hälsning till den oinsiktsfulle: Lägg energin på att vara glad och positiv istället, det skulle kanske behövas.
En hälsning till mig själv: Sluta störa dig på folk som stör sig.

Så till min helg:
Fredag
Skola 7.50 - 12.00 (Matte och kulturhistoria)
Simma, bada och vara totalt avslappnad med en fin Madde
Hem och avverka "att göra"-lista.
Kersti kommer!
Spug 18.00 - 03.30
Sova ----

-- Lördag
Vakna 11.30
Insé att jag har bråttom
Åka på konfirmation (Grattis Elin Henricsson!!)
Ha otroligt trevligt 13.22 - 00.00
Åka hem och sova ----

--- Söndag
Vakna 09.00
10.33 Sitter här.
11.00 Kyrkan
13.00 ---> Okänt

Kram på er ni förhoppningsvis insiktsfulla. Fast det behöver ni inte vara, ni är fina ändå. :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0