Flamingo

Sitter i min säng och funderar. Idag är det inte meningen med livet som jag funderar över, utan meningen med att veta något om flamenco. Jag har lyckats byta ämne från Morisk Musik till Flamenco. Det är något jag borde vara glad över. Det är jag egentligen. Men helst hade jag velat slippa båda. Jag har absolut noll intresse för Flamencon, då är det onekligen svårt att skriva ett arbete om det. Jag vet att jag själv brukar ge råd till andra att "inbillar du dig bara att det är roligt, så blir det roligt!" men jag hade inte en aning om vilken tur jag måste ha haft i hela mitt liv. Det verkar som om jag bara har skrivit om ämnen som jag varit intreserad av. Rådet var sannerligen inte lätt att följa. 

Kanske ska jag skriva om antikens litteratur istället? Låter ju så mycket roligare. Lite grann i alla fall. Mycket mer ett Elin-ämne än Flamenco. Nu låter jag jättenegativ. Borde sluta med det! Så nu gör jag det :) 

Söndagen var förövrigt väldigt rolig och underhållande! Länsförsäkringsdag på Liseberg. Det innebar att jag, tillsammans med familj, Kersti och Irene-kompis (som jag nämnde föregående inlägg) fick både gå in och åka allt gratis. Så jag passade på att äntligen åka atmosfear! Precis lagom läskig, så tillaggd till mina favoriter. Har bara lite att göra med att den ligger brevid Ben & Jerry's :) 

Nu ska jag försöka få lite saker gjorda inför Spanien-resan som närmar sig med stormsteg! Blir till att jobba snabbt för senare ikväll skall jag iväg till Jörlandagården och bugga. Trevligt! 

Godkväll så mycket! // Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0