The moment

Tjo!

Är inne på min andra näst in till helt lediga dag. 
Gårdagen gick åt till att läsa 175 sidor engelsk bok, massa onödigt tevetittande och massa nödvändigt pianospelande.
Idag är målet att läsa ut boken, skriva klart mitt arbete och ta en promenad med Kersti så att jag ska vara fit for fight inför morgondagen - lovets sista dag. Känner mig bara ganska redo.

I förmiddags var jag i kyrkan. Sjöng och hade söndagsskola. Trevligt och allmänt bra!
Härliga kommentarer från söndagsskole-barnen:

(förkunskap - de målade bilder på en flicka som gav en blomma till en ledsen pojke så att han skulle bli glad)

"Varför är han ledsen?"
"Han kanske har slagit sig!"
"Slagit sig?! Då måste vi ju måla blod! Jaa!"

och

"Elin... hade de underkläder på Jesus tid?"

Jag tycker om söndagsskolan :)


Imorgon ska jag också till kyrkan på gudstjänst där konfirmanderna ska vara med. Efteråt ska jag spela på en musikal i församlingshemmet som heter Pelle Päron. Tagga elgitarr!

Veckorna framöver kommer att innehålla mycket musik.
Ska tillsammans med Anna troligtvis spela på en klädbytardag den 10e, på Öppen Scen den 11e och på en arbetsplats-julavslutning den 13e.
Om allt går som planerat.
Har även öppet hus på Mimers den 19e då klassen ska spela. Kommer blir roligt!

Allways Will Be // Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0