They will deal with Him alone

Jag sitter för tillfället i min soffa och kollar på handboll, RIK mot Alingsås, med min far (fast han är lite duktigare och stryker kläder samtidigt). Jag försöker förvisso plugga franska och kulturhistoria under tiden. Härlig studieteknik, jag vet.

Jag har tidigare idag sett på julkalendern, som är otroligt mysig! Rekomenderas varmt :) Har också läst i min bibel. Började på Första Kungaboken idag. Läste också psaltaren 145 och Första Korinthierbrevet 12. Känns verkligen som om jag börjar komma någon vart och det blir hela tiden enklare att ta åt sig av det som står. Det gör också att jag numera blir mer glad när jag läser, till skillnad från i början då jag hade väldigt lätt för att bli upprörd över det som stod. Den är onekligen svår men det är så värt det.

Jag har haft boken "Himlen finns på riktigt" på hjärnan en tid. Måste se till att få läst den ordentligt snart. Den handlar om en 4-årig pojke som opereras och dör under operationen, men lyckas komma tillbaka igen. När han senare pratar med sin mamma berättar han att han hat träffat Gud. Sedan följer världens underbaraste beskrivningar av himmelriket och Guds godhet. Det gör mig glad att tänka på det! :)

Nu tror jag att jag ska se till och få lärt mig lite. Funderar nämligen på att gå bort till kyrkan och kika in på gudstjänsten med julbrass senare klockan 18 och då måste jag vara hyfsat klar med.. i princip allt i skolväg. Ska nog bli bra! 

Innan jag drar - Dagens Tips på två sätt!

1: http://www.youtube.com/watch?v=oJ9VbSl6Q-0
2: http://www.youtube.com/watch?v=3mHYlmQN1Ys

I'll never forget // Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0