"Livet är en tragedi fyllt av glädje"

Rubrikens citat kommer från en man som heter Bernard Malamud.
Fint tycker jag.

Förövrigt så är allting väldigt konstigt ibland.
Tur att musiken finns.

Att göra i mitt liv just nu, för den överdrivet intresserade:

Ett arbete om Arvo Pärt
Ett arbete om filmer i olika tider
Ett arbete om Jägarna i psykologiskt perspektiv
Läsa ikapp min bibel-plan som jag halkat efter igen
Fixa de två kvarvarande julklapparna
Puzzla (den punkten är VISST viktig)
Packa
Simma 400 meter (den punkten är också viktig)

Jag TRIVS!
Jo men faktiskt. Det är underbart att ha något att göra. Mål i livet lixom :)

Jag är medveten om att detta inlägg inte riktigt duger så jag lägger till några kvällstankar.

"Häromdan när de såg mig komma leende
De fråga hur kan jag skratta mitt i detta elände
Han sa det måste va ett brott mot någon paragraf
Jag fråga vilken då? Han sa: gräsligt beteende
Jag svara: Dansen som vi håller den är fredlig
Så varför ska ni behandla mig som någon hedning
Nej bättre dagar är vår destination. "

- Kapten Röd

"Livet är jobbigt; det är jobbigare om du är korkad" - John Wayne

// Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0