Kvällstanke

Hej

Jag sitter i min säng och följer slutminuterna av El Clàsico. Har knappt följt Barca alls sedan Tv4sport blev av med La Liga. Det är sorgligt och jag saknar det en del. Självfallet har jag inte slutat att heja på dem. Dock inte lika engegerat som tidigare. Jag minns när jag kunde varje resultat, varje spelare och annan knasig info. Nu är allting så annorlunda. 

Kvällstankarna ikväll har lett mig in på vägen i fråga om ifall jag är en misslyckad människa.
Jag har kommit fram till att jag troligtvis inte kan veta det såhär på förhand.
Fast det känns verkligen så precis nu. Jag är inte speciellt bra på att planera. Jag tror att jag är det, men det är jag inte. Allt löser sig genom tur. Jag är inte speciellt bra på något särskillt. Det spelar ingen roll att jag tror att jag är bra på musik. Det är jag inte. Jag är heller inte speciellt smart. Några tror det. Några vet att så inte är fallet. Betygen är oväsentliga. Det handlar inte om smarthet. 

Tur att jag känner en Gud som som bryr sig om mig i alla fall.
Tur att jag känner en Jesus som har räddat mig.
Tur att jag känner en Helig Ande som uppfyller mig och påminner mig om att det världsliga är idiotiskt.

Barca vann btw. ! De är sannerligen Spaniens bästa lag, oavsett vad tidningarna ger sig in på.

Ibland är världen elak // Elin 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0