I'm in a super time machine

Tjoflöjt spårvagn!
Dagens ämne är...  Hur världen påverkas av en enda dålig händelse!

Har ni någon gång upplevt känslan av att när någonting går fel är resten av dagen förstörd? Är det ödet?
Jag kommer hem från skolan, är på hyfsat bra humör. Söstra mi ber mig klippa färdigt gräsmattan, så det tänker jag att jag kan vara snäll att göra! Klipper ungefär tio meter innna jag insér att det är en smärre miljard äpplen ivägen. Jag beslutar mig för att hämta en skottkärra och plocka upp äpplena. Surprise - Skottkärran är borta. Jo, jag blir en aning irriterad. Påbörjar försöket att putta bort äpplena men ger till slut upp. 
Beger mig till mitt music-place för att spela istället. Tar tre försök att få upp dörren. Kommer in, övar gitarr i tio minuter och får sedan extremt ont i magen. Går in och en tablett senare sitter jag i soffan och tänker tillbaka på min (förhoppningsvis) tillfälliga olycka samtidigt som jag ser på mina kära mythbusters. (Dagens avsnitt handlar om speglar och är rätt intressant!)

I pauserna funderar jag på livet. Oja, så kan det vara ibland. Det var min bild-lärare som fick mig att göra det just idag. Ni förstår, hon har glasögon. Dessutom hade vi kulturhistoria och pratade om människans ursprung. Måste säga att jag hellre hade velat härstamma från en delfin än från en apa. Helst hade jag velat födas som människa. Vilken tur. Sen funderar jag förstås på en väldans massa varför, men det är inte hälsosamt. 

Avslutar dagens otroligt intressanta inlägg med en fin liten textrad, framför av Snow Patrol:

I am an astronaut
I am an astronaut
Dady is away and mum's asleep
And I am an astronaut

I am a Polar Bear
I am a Polar Bear
I'm anything I want to be
When nobody else is there

Tackar Peter för påminnandet av hur bra denna låten är :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0